Sider

lørdag 25. februar 2012

Vinterferien er snart slutt



Denne uka har det vært vinterferie hele uka for meg og ungene, mens mannen har hatt deler av uka fri. Det har vært deilig å ha disse dagene på seg til å gjøre huset mer i stand. Dagene går fort unna og plutselig så er det langt på kveld igjen. Det verker og gjør vondt i kroppen etter all den fysiske jobbingen, men det har sine fordeler også :) Sovner så fort jeg legger hodet på puta som regel.


Vi mangler litt lys på stua enda for vi har ikke fått opp noen lamper og da var det lyste det nye lysfatet mitt fra Ikea opp. Har hatt lyst på et fat til dette formålet en stund, men har ikke funnet noe jeg liker. Men forrige uke på Ikea dukket et metallfat opp foran meg så da var det bare til å handle.



Noe som er greit når man flytter er at man kan få kontroll over hva som finnes i skuffer og skap igjen. Så denne uka har jeg utfordret meg selv til å bruke av det vi har liggende (måtte jo gjøre noe med kommentarene til lillesøstera mi :) - om at jeg ikke har kontroll med hva jeg har liggende). Vi kommer til å bruke spisestua som kjøkkenbord også og vi har vært flinke til å bli sittende der og spise i disse dagene.


I løpet av uka har elektrikeren og rørlegger stort sett gjort seg ferdig, og skal bare komme en gang for noen små arbeider hver igjen. Vann har det vært i huset siden tirsdag og det var det deilig å få. Internett og TV fungerer som det skal, men ser at vi nok må gjøre et eller annet for at vi skal få gode nok internett signaler i stua for der er det tidvis en og to streker. Det blir nok for langt unna teknisk rom, og mye isolasjon mellom etasjene. Snekkerne er i god gang med terrasse og veranda og det kommer til å bli fantastisk å sitte der når de varme dagene kommer igjen.

En liten bildeserie kommer nå for å vise hvordan det har utviklet seg innvendig denne uka i huset.

Lillebror koser seg på senga i det nye rommet sitt.


Vi mangler den nye sofaen vår så inntil videre har vi satt utesofaen i stua for å ha noe å sitte på. Ikke det at vi har brukt mye tid i den denne uka for det har det vært nok å holde på med.




 Lillebror koser seg på det nye kjøkkenet vårt (han elsker å holde på med mat) og han måtte bare lage fastelavensboller på søndag. Så da var det bare til å få satt i gang stekeovn så den var klar til bollebaking.




Storesøster og jeg har holdt på å reorganisere litt på kjøkkenet. Det gjorde at det plutselig ble noen ledige skuffer, men de er nok fulle når vi er ferdige med alt.



For å få litt styr på alle tingene som vi skal lagre i bodene måtte det legges gulv. Bildet av gangen er tatt etter at bod ble tømt igjen for at mannen skulle få lagt gulvet. Planen var vinylbelegg med flismotiv, men oppdaget plutselig i butikken at det finnes vinylstaver/-plank med tape under så det var bare til å legge etter hverandre. Så da ble det lys ask i stedet på bodene. 12 kvadratmeter gulv ble lagt på 2,5 timer.


Torsdag bar det inn til Ikea for femte gang dette året, primært for å kjøpe Ivar hyller som skulle i boden, men også for å få litt flere ting til ungenes rom. Bilen var smekkfull på vei hjem. Nesten så jeg måtte la en av ungene ta toget hjem :) Sannelig bra jeg ikke kjøpte den ene Billy bokhylla vi mangler for da hadde det vært et mareritt å få med seg alt.Vi holder på å fylle hyllene nå så en oppdatering av det rommet kommer nok snart.

Vi bor fremdeles hos mine foreldre. Søknad om ferdigattest ble sendt onsdag, men saksbehandler har ferie så det skjer iallefall ingenting før i neste uke en gang.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar