Sider

onsdag 6. juni 2012

Yummy! Jordskokksuppe

Vi fikk servert jordskokksuppe i mimmi sin 70 årsdag som vi feiret på Kjøkkenkroken i Hemsedal i vinter. Storesøster har snakket om hvor god denne var flere ganger og da vi fant den i Familiekokeboka til Alfsen og Gausdal så måtte det bare prøves. Det er en veldig enkel suppe og lage, og utrolig god.




Oppskriften lyder som følger:
8 skrelte jordskokker (jeg skjærer de i biter for å redusere koketiden etterpå)
3 dl melk
3 dl fløte
2 dl lys buljong
50 g smør
salt og pepper


Jordskokker, melk, fløte og buljong kokes til skokkene er helt møre. Kjøres til en jevn pure sammen med smøret i en mikser. Smakes til med salt og pepper.


Jeg fikk kjøpt jordskokker på Meny hvor de har poser i grønnsaksmarkedet og det er ca. 8 i de posene.


Har du serranoskinke så er det også godt å steke det og ha litt på toppen før servering.


1 kommentar:

  1. Heia =)
    Så artig at dere også velger varmgrå, det liker jeg =))
    Gleder meg til å se fargen på deres hus =))
    Her har det kommet veldig mange innlegg jeg ikke har fått med meg, slik går det når man står med hodet nedi malingspannet hele dagen ;-) Skal ta meg en lese økt etterpå ja =)
    Klem Linn

    SvarSlett