Sider

torsdag 7. juni 2012

Vaskerommet


Jeg elsker vaskerommet vårt. Jeg savnet det virkelig i vårt forrige hus. Hjemme hos foreldrene mine hadde vi det og hadde det i vårt første hus også, så det var virkelig et "must" under planlegging av dette huset at vi skulle ha et vaskerom.


Jeg har alltid begynt med å henge tøy ute så fort været har tillatt det om våren, men i år har jeg ikke en gang tenkt at vi må kjøpe et vaskestativ ute. Nå kan jeg bare henge det rett opp og ikke tenke på at regnet kanskje kommer og ødelegger tørkingen.


Skiltet over fant jeg på Krona på Verket her om dagen - og det måtte jeg jo bare ha :) Det har fått heders plass på vaskerommet.



Vaskerommet har ferdigmalt panelvegger og samme våtromsbelegget som i teknisk rom og ungenes bad. Vi har selv satt inn IKEA kjøkkeninnredning i sort. Rørleggeren felte inn kummen for oss :)


IKEA innredningen inneholder alt av vaskemidler til hele huset, lyspærer, batterier og diverse rengjøringssaker. Ting som ikke er i bruk akkurat nå av :  ekstra lysestaker, vasker, blomsterpotter.

Og ikke minst den nye vaskemaskinen vår som er mye større enn det den gamle var så jeg får jo vasket så mye på en gang.


På denne veggen står vaskekurvene. Må få merket dem som jeg har tenkt, men har bare tenkt tanken og ikke kommet noe videre med det. Over har vi laget en vegg med Antonius stativ fra IKEA som er ganske grei å henge opp ting på. Det eneste aberet er vel at øverste stativ er så høyt oppe at jeg ikke rekker opp og jeg må stå på trapp for å komme opp.


Bildene er tatt mellom to vasker. Her henger alle single sokker i sokkeklypene som jeg har skrevet om tidligere. Har forandret syn i mellomtiden og nå blir alle sokkene som jeg finner og ikke har en make vasket også og henger helt frem til en make dukker opp.


Planen er at det skal gå en Sävern dusjstang fra Ikea, men nå gir jeg snart opp og finner en annen løsning for den har ikke vært på lager på snart 10 måneder. Den hadde perfekt lengde så det hadde vært den rette, men jeg må nok ut og finne noe annet etterhvert.



Høyskapet på vaskerommet er funksjonen som vi voksne i familien liker best - her "faller" klærne våre ned når vi kaster det ned skittentøysjakten i walk-innen vår. Mannen skjærte et hull i toppen av høyskapet og stabiliserte med noen hjørneknekter så den ikke ble ustabil. Under har vi plassert samme Antonius skittentøyskurv som vi har ellers på vaskerommet og der samler at tøyet seg så det ikke faller ut av skapet når døra åpnes. Hmmm.. tror virkelig det trengs en tømming av skapet for nå faller klærne bare delvis ned ser jeg :)





Men som regel er ikke vaskreommet så tomt som bildene over viser - her er vaskeveggen etter en runde med maskinen idag og løsningen jeg må ta med kleshengere inntil den tenkte løsningen er på plass.



Og mens jeg stod intetanende og tok bilder for å vise frem vaskerommet mitt så hoppet poden som hadde vært på sykkeltur frem og skremte mamma'n sin :)





2 kommentarer:

  1. Snedig løsning for tørking av klær! :)
    Vaskerom <3 Ah, gleder meg til vi får det i huset.. Blir ikke så stort, men er uansett et vaskerom.. Wiii :D

    SvarSlett
  2. Oi,for et flott og stort vaskerom! Misunner deg størrelsen der ja....
    Morsomt skilt på veggen!
    Ser dere har likedan gulvbelegg som vi har på badet vårt i 1etg og teknisk rom:)
    God helg ønskes deg :)

    SvarSlett