Sider

mandag 11. juni 2012

Aktiv helg

Denne helgen fikk en heftig introduksjon av aktiviteter og mye såre muskler. På jobben så hadde vi sykkeltur til årets sommerfest og vi fikk vite at det var ca. 5 mil til Stavern. Har ladet opp med diverse treningsturer denne våre for jeg har jo ikke vært den mest aktive på sykkel de siste årene - det overlater jeg til lillebror og mannen siden de er mer enn overmåls interessert i sykling, her går det i både landevei- og terrengsykling.



Vi satte oss på sykkelen ca. 12.30 og her er jeg klar med min flotte bysykkel. Heldigvis har jeg nok gir. Hjelmen ble lånt av mannen for jeg hater å ha på hjelm - være seg på sykkel eller slalom.

Vi hadde ikke nettopp tempoet til gutta som er i bildet over - for det er gutta som syklet Tour of Norway for noen uker siden, og her så vi dem i Vestfold etappen.


To matstopp senere og mange tilbakelagte mil var vi i Stavern - men klokka var 18 så det var en stund vi hadde tilbrakt på sykkelen, og det var ikke 5 mil men 7,8 mil som de som har måleutstyr på viste. Hjelp ikke rart det var vondt i hele kroppen.

Deretter ble det en rask dusj før jeg returnerte hjem mens de andre skulle kose seg med sommerfest. Jeg skulle på min første sommerfest med jobben til mannen - og det måtte jeg jo få med meg. Klokka halv fire om natten fant jeg senga mi og den var etterlengtet.

**
Men det var ikke lange søvnen denne natta for klokka åtte var jeg i bilen igjen på vei med ferja.

Først innom Bauhaus i Vestby for endelig å få kjøpt spisestualampa vår og litt andre ting som fulgte med på lasset. Gleder meg virkelig til å få hengt opp den lampa. Det blir det nok lyst i stua skal vi se. 

Så skulle lillebror og jeg på Tusenfryd hvor vi skulle måtte flere andre på samme alder og deres mødre. Jeg har vært med i en internettgruppe fra lillebror var baby og det har med mammaer fra hele landet i varierende antall. Frem til 2007 hadde vi jevnlige treff med barn og uten barn, men etter det ble det stille. Men med Facebook har vi fått jevnlig kontakt igjen - og nå var vi 6 mødre og barn fra hele landet som møttes igjen. Det var litt spennende ja - 6 jenter og gutter som fyller 12 i år og et par søsken. Hvordan ville kontakten være - noen har ikke truffet hverandre siden de var 4 år ? Etter noen minutters taushet så var tonen funnet igjen - og for oss mødre går skravla i ett som vanlig, og både mor og barn har hatt en alle tiders helg. Ja så bra at nå vil barna at vi skal møtes igjen til neste år. Og hvilken fryd å reise på treff med så store barn - det var noe annet enn å fly etter ungene som vi gjorde da de var små for å sjekke at alt var i orden :)

Herlig med en natt på hotell på Quality Hotel Mastemyr og en flott frokost. Deilig å våkne opp og glede seg til å skulle spise :)

Lørdags kvelden gikk så altfor fort og ungene ville at vi skulle finne på noe sammen søndag også så da ble det til Oslo hvor vi bowlet og koste oss med pizza.
'

Var ikke hjemme før sen ettermiddag og så var det litt opplading til en ny hektisk arbeidsuke med klassetur for lillebror, kommer storesøster opp i muntlig eksamen, David-Guetta konsert på fredag osv. Enda to uker før ungene får sommerferie og livet roer seg ned et lite hakk.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar