Sider

lørdag 4. august 2012

Nedtelling til jobb

Nå er det ikke mange timene igjen til det er jobb for oss voksne i familien mens ungene kan kose seg hjemme i et par uker til.


Vi har vært hjemme det meste av ferien med noen korte turer hit og dit bl.a en tur til København. Men ellers har det blitt mye maling av huset. Med været som er for tiden så blir det jo litt av og på jobbing så nå er vi endelig ferdig med de store tingene, nå er det bare litt flekking på feilskjærene.


Denne uka har vi kunnet slappe av litt mer enn de foregående og det er jo deilig siden det var en bedre uke værmessig. Har fått følelsen av sommer.


Vi hadde en båttur med min søster og mens vi var utpå fikk vi et godt syn av huset vårt, og jeg klarte å få knipset et raskt bilde. Huset vårt ble senket en meter av kommunen under byggesøknaden for de mente huset vårt ville bli så ruvende i terrenget. Tror de tok feil om det. Hadde ikke gjort noe at den hadde ligget en meter høyere opp.


 

Vi har fått liftgardin i gangen vår. Den har jeg kjøpt på Stoff og Stil, og fått de til å sy til meg også. 


Etter at jeg fikk hengt opp denne gardinen fikk jeg virkelig et deja vu. Hvis jeg ser på mønsteret til denne liften og mønsteret til kjøkken lift'en på den jeg valgte til kjøkkenet som er av dette stoffet nedenfor 

ja, da får jeg følelsen av at det er mormoren min som har valgt stoffene. Hun var ei tøff dame som hadde sin egen stil. Hun likte sterke farger og hadde mye flotte mønster på ting i hus og klærne sine. Og nå ser det ut som at jeg går samme veien, selv om jeg kanskje er litt mer nøytral i fargene. Så nå har jeg daglige påminnelser om den kjære mommoen min som jeg mistet for ca. 20 år siden.

1 kommentar: