Sider

søndag 22. januar 2012

en helg er atter over

og som vanlig så har helgen vært preget av jobbing i huset, men med litt innlagt "moro" når ikke ting går helt etter planen.


Fredag kveld fylte vi opp jobbebilen full av søppel fra huset og planen var å være på gjenvinningstasjonen da de åpnet. Men den gang ei, vi våknet opp til masse snø og en bil som ikke ville starte. Så her var det bare til å tømme Skoda'en vår  2x, mens den andre fortsatt står der full uten å starte i veikanten ved gammel huset.


I går var vi heldige å få hjelp av samboeren til min søster så da kom langt. Mannen er nå ferdig med å tapetsere og det har gått med 390 meter med tapet til huset. Og med gårsdagens maling og dagens er vi nå ferdige med alle rom og maling av de, men dessverre har vi funnet ut at vi må male over gangen nede for der har ikke malingen dekket ordentlig - enten fordi jeg ikke har hatt for mye maling på rulla eller mannen mente at jeg burde ha skiftet ut rulla. Nå ja, da har jeg noe å gjøre denne uka også da....




Det meste av huset er malt i Pure Color - Tidløs fra Jotun.


Soverommet til foreldrene er også malt i Pure Color, men vi har gått litt mørkere til verks her med Grå Harmoni på tre vegger og Grå skifer på den veggen som skal bak senga.



Vaskerommet og teknisk rom er nå ferdig lagt med platene. Så nå kan jeg dra til Ikea og handle innredning til vaskerommet :)



Nå er vi ferdig med det store prosjektet så nå er det bare til å gå løs på de neste, utforinger og karmer til vinduer, lister, siste strøk i bodene og gulvbelegg i bodene ++++ Sikkert mer som jeg ikke husker i farta :)


1 kommentar:

  1. Ah, irriterende med ekstra male jobb, men det er nok verdt det:)
    Liker godt fargene på foreldre-rommet, det kommer til å bli nydelig!:)

    SvarSlett