Sider

torsdag 19. juli 2012

Flere møbler i huset

I dag har flere ting på handlelista mi for huset kunne bli strøket over og fjernes fra lista. Elsker sånne øyeblikk.


Lørdag som var tok mannen og jeg en tur på Skeidar. Han trodde at vi skulle ut for å finne en lenestol som han fikk i bursdagspresang for et par uker siden, men der tok jeg han litt på senga for jeg klarte å få han til å gå med på å handle barstoler, sofa, speil til gang og speil til gjestebad og til slutt et nøkkelskap. Heldige var vi for de hadde alt på lager i Norge så vi kunne få det allerede i dag.



Så mannen har fått seg lenestol som han fant seg til rette i ganske fort. Den har til og med massasje så det gjør at den blir ekstra god å slappe av i. Den skal bli plassert i vindushjørnet vårt og man kan sitte å nyte litt utsikt mens man slapper av. Storesøster satte seg ned pappa'n sin og hun har funnet den nye yndlingsplassen sin i huset - ikke god idè å lese til prøve og sitte i den stolen med massasje på mente hun - da kom hun til å sovne godt :)


 

Endelig kom barkrakker i huset og jeg er ganske sikker på at dette kommer til å bli en av favorittplassene mine i huset. Her får jeg god sitteplass og hvilt skuldrene godt mens jeg sitter og scrapper, eller gjør andre ting på PCn.


***
Kjellerstua har vi ikke helt fått rommet til å henge sammen, og det har gjort at det har blitt mer eller mindre stående uten å bli brukt synes vi foreldre. Rommet bestod av avlagte møbler fra gamle huset og sofaen var ganske så sliten. Fant ut at Skeidar hadde noen gode tilbud på sofaer forrige helg og vi fant en sofa med palledel til en veldig god pris. Den ligner litt på denne her men er ikke helt lik. 


Så nå står den godt plassert i stua og storesøster har invitert flere venninner på besøk så her kommer den ene etter den andre på besøk i kveld :) Nå var visst kjellerstua godkjent for besøk. Vi mangler litt ting for å gjøre det komplett. 


Har lenge vurdert om det skal være gardiner i kjellerstua, og hvordan det skal være. Men nå har jeg fått svaret - gardiner må på plass og de må være lystette. Man skal nemlig kunne trekke for gardiner slik at man kan se grøssere - da kan det jo ikke være lyst i rommet må vite for ellers blir det ikke så spennende. Og alle vinduene skal ha noe foran seg. Tror det kanskje må bli heisgardiner siden det er så varierende størrelser på vinduene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar