Sider

tirsdag 13. mars 2012

Teknikk trøbbel

Her i huset er det forvirring i en del teknisk utstyr. 


Det vannbårne systemet er ikke helt riktig på en eller annet måte noe vi har nå oppdaget etterhvert for når vi skrur på varmen et sted så er det ikke i det rommet det blir varmt, men et helt annet. Vi har prøvd å forklare for rørleggerne og de har justert og justert, men de skjønner nok ikke greia for det virker ikke som de helt tror på oss. Alt er bra sier de og går igjen. Men når du setter på varmen i vaskerommet og badet blir varmt, setter man på varme på badet blir det varmt i gangen og når  man setter på varme i storesøsters rom blir det varme i gulvet på lillebrors rom. Er det rart man er forvirret ? Nå er akkurat termostaten på rommet til lillebror satt til 30 grader så nå lurer vi på hvor det blir varmt neste gang... Nå dokumenteres det hvor hva slår inn.




Er det noe jeg har gledet meg til er endelig å få side by side kjøleskap med isbiter og dertil deilig vann. Men en gang ei - det lukter og smaker plastikk etter 3 uker. Fikk beskjed å ringe Samsung sin kundeservice, men der fikk jeg beskjed om at jeg må vente 2 uker så ringe dem tilbake om det smaker like ille :(  Jeg klarer iallefall ikke å drikke vannet. De andre drikker av vannet, men det blir ikke tatt så mye som vi antok at det ble. Lillebror synes safta er grei iallefall :)




I går fikk jeg en heller ekkel opplevelse under middagslagingen. Først laget jeg pastasaus og en halv time etter på satt jeg på to kjeler med vann til våre to spaghettityper (vanlig og glutenfri) og syntes det luktet litt rart - ikke bare rart, men skikkelig ekkelt. Så jeg dro av kjelene, slo av platene - gikk over med klut for å være sikker på at ingenting var på ovnen. Gikk i gang igjen - og denne gangen bare slo lukten mot og i løpet av et par minutter kom det røyk mellom kokeplata og den hvite lista som er foran. Så her var det bare til å slå av platene igjen, dro ut skuffer for å få tak i kontakten og dratt den ut. Men for en lukt som har vært i huset. Så i da har det vært telefoner til de som har levert kjøkkenet og deretter reparatør som må komme og se på toppen. Blir ikke mye middag med ingen funksjonerende kokeplate, nei. Jeg er iallefall veldig glad for at dette skjedde mandag og ikke søndag siden vi hadde vårt første middagsselskap her med våre foreldre. Hadde vært kjipt om ikke potetene, grønnsaker og saus hadde blitt kokt.


I tillegg har vi en komfyrvakt montert, som definitivt ikke er gjort riktig. Holder på å bli gal - så i morgen er det telefon til elektrikeren som får komme og fikse den siden de ikke har gjort det riktig. Ille nok å skulle lære seg å lage mat på nytt med induksjonsovn og så blir den slått av hele tiden av pga denne komfyrvakten. 


Men ellers er det bra her - har en lillebror som er syk for tredje gang i løpet av 2 uker så han begynner (ja, vi voksne også) blir litt lei. Huset kommer mer og mer i stand, og det er nok klart for litt flere bilder etterhvert.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar