Sider

fredag 2. september 2011

se det vokser

Det begynner å ligne et hus :)

Det var nesten ikke til å fatte at på en dag kan det forandre seg så mye. I dag da lillebror og jeg kjørte avgårde på jobb/skole så stod det en diger lastebil i gata til huset med planet fullt av ferdige vegger. Vi har bedt om at huset bygges inne slik at det går minst mulig tid før det er under tak, og derfor kommer veggene i elementer fra snekkerns låve.

Så det var spennende å kjøre hjemover idag og se ned mot tomta. Hvordan så det ut ? Jo - det er jo nesten et hus... så da var det matlaging i full fei før vi dro ned for å se med en gang far i huset kom seg hjem fra jobb.  Nå kunne vi gå inne i underetasjen og ikke bare innbille oss hvordan det blir, men få følelsen. Kjellerstua og storesøster får fin utsikt fra rommet sitt. Det var deilig å se at rommene ikke blir så små som jeg innbilte meg.

Bildet er tatt fra døra inn til kjellerstua.

 Her får lillebror sitt rom


Far i huset står inne i teknisk rom og ser på vaskerommet.

Det var det jeg rakk å ta bilder av i dag, for så fikk far en telefon fra vaktselskapet. Brannvarsleren går. Jepp, i lykken å skulle se på dagens resultater glemte jeg å slå av stekepanna med fajitas - og det husket jeg da. Så far fikk seg en joggetur hjem for å se om det var fare på ferde. Heldigvis gikk det greit. Kun et røyfullt hus (og med litt utluftning så er all lukt borte igjen).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar